21. 3. 2010
Významem lužních lesů mezi Dyjí a Moravou lze přirovnat k deštným pralesům, které sice tvoří jen asi sedm procent plochy zeměkoule, ale žije tam 60 až 80 procent všech živočišných druhů.
13. 3. 2010
Vozidla na stlačený zemní plyn (CNG) mají ekologicky i ekonomicky výhodný provoz. Proti vozidlům na ropné produkty mají nízké emise CO2, v emisích chybí aromatické látky a pevné částice, mají nižší hlučnost, vysokou bezpečnost a nižší provozní náklady. Pro městskou a regionální dopravu lze více plynových autobusů snad jedině doporučit.
13. 3. 2010
Řešení problematiky sucha v kontextu klimatické změny - úspory vody, přírodě blízká opatření nebo stavba přehrady?
29. 7. 2009
Mám jeden takový dotaz/postřeh. Senát nedávno zamítl návrh senátora Balína, aby mýtné na dálnicích neplatily linkové autobusy. Myslím, že by poslanci ČSSD mohli s takovým návrhem přijít.
23. 7. 2009
Na mnohých střechách dnes můžeme vidět panely, které dokážou přeměňovat energii světla na energii elektrickou. Vzhledem k obrovskému tempu vývoje fotovoltaiky se tento způsob získávání elektřiny stává nejen významným zdrojem obnovitelné a k přírodě šetrné energie, ale díky masovému rozšíření instalací těchto elektráren se současně nabízí nová pracovní místa.
15. 7. 2009
Zelená politika je poměrně známý výraz spojovaný se stranami hlásícími se k zelené barvě. ČSSD ekologii nenabízí jen pro skutečné "přírodomily" či jen pro bohaté, vnímá širší souvislosti. Co je to oranžová ekologie:
9. 7. 2009
V dohledné době lze očekávat rozvoj elektromobilizmu -
11. 5. 2009
Elektromobily jsou automobily poháněné elektrickou energií čerpanou z baterií. Jsou tiché a bez emisí (bezemisní může být ideálně i výroba elektřiny). Účinně využívají energii, neboť při brzdění umí energii vracet do baterií a při zastavení jejich motor jejich neběží naprázdno. Elektromobily jsou snadno ovladatelné (bez řazení), jejich elektromotor a další zařízení jsou prakticky bezporuchové a fungují s vysokou účinností. Elektromobily jsou výhodné pro životní prostředí, zdraví lidí ve městech a nakonec i ekonomicky.
19. 3. 2009
Naše závislost na asijském textilu je ohromná, jen málokdo může říci, že na sobě právě nemá něco asijského. Není to až tak dávno, kdy se u nás pěstoval ve velkém len, fungovalo množství textilek a bylo možné pořídit si oblečení na míru u švadleny. Je nějaká souvislost ekologie a toho, co je s námi v tom nejbezprostřednějším kontaktu každý den?
10. 12. 2008
Na konferenci Č. botanické společnosti konané koncem roku 2007 vzbudil na tvářích některých přítomných rozpaky můj příspěvek, kde jsem upozorňoval na potřebu nejen řešení vědecké problematiky invazí, ale určení řešení reálných problémů invazních druhů, určení strategie a zejména potřebu komunikace mezi vědci, politiky, úředníky, veřejností a zájmovými skupinami. Příspěvek ve sborníku konference nemohl být otištěn z důvodů "Rukopis obsahuje množství nestrukturovaných informací s nízkou vypovídací hodnotou a nulovou praktickou použitelností.". Dnes tu máme celý alternativní koncept na řešení invazí (částečně interní záležitost), jemuž vyjádřila 19. 11. 2008 ústřední ekokomise ČSSD podporu: